counter create hit

مطالب مرتبط:
دولت برای درآمد 17 هزار میلیاردی از دلار 4200 تومانی باید ردیف تعیین کند

دولت برای درآمد 17 هزار میلیاردی از دلار 4200 تومانی باید ردیف تعیین کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه، با افزایش نرخ دولتی ارز درآمد ریالی دولت از فروش نفت حداقل 17 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، گفت: این درآمد باید به شکل پرداخت یارانه صرف حمایت از تولید و اشتغال شود. ...

بررسی الگوی سئول در انتقال پایتخت اداری

بررسی الگوی سئول در انتقال پایتخت اداری

به گزارش جهان نیوز، حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه وشهرسازی در همایش و نشست تخصصی انتقال پایتخت اداری کشور با حضور هیأت کره ای با بیان اینکه موضوع بحث انتقال پایتخت اداری موضوعی قابل پژوهش و تأمل در ایران است، اظهار کرد: ما در منطقه کلان شهری تهران با مسائل ...

ضربه مهلک مدیران «خصولتی» به اقتصاد ملی

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مدیران خصولتی را ضربه ای مهلک برای اقتصاد کشور خواند و گفت: رانت اطلاعاتی مدیران خصولتی قدرت رقابت را از بخش خصوصی گرفته است. ...

تیراندازی در بابل ۲ کشته بر جای گذاشت

یراندازی در جنگل های نزدیک یکی از روستاهای بابل منجر به کشته شدن 2 جوان 25 و 35ساله شد.

آپدیت اندروید ۸ برای نوکیا ۳ (Nokia ۳) منتشر شد

با پایان یافتن مهلت برنامه تست نرم افزاری گوشی نوکیا 3، حال این موبایل نیز در صف انتظار برای دریافت آپدیت اندروید 8 اوریو قرار گرفته است. این به روزرسانی از همین امروز و با روش OTA آغاز شده و به تدریج به دست کاربران در سراسر جهان می رسد. ...

زمان توزیع کارت آزمون ارشد اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ از سوم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می شود. ...

اعلام جزئیات جدید پرداخت تأمین ارز مسافرتی و دانشجویی

با تغییر و تحولات نرخ ارز و تک نرخی شدن آن مشمولان ارز مسافرتی و دانشجویی نیز طبق شرایط و ضوابط به آن ها ارز تعلق خواهد گرفت. نوشته اعلام جزئیات جدید پرداخت تأمین ارز مسافرتی و دانشجویی اولین بار در اقتصاد پدیدار شد. ...

ضربه مهلک مدیران «خصولتی» به اقتصاد ملی

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مدیران خصولتی را ضربه ای مهلک برای اقتصاد کشور خواند و گفت: رانت اطلاعاتی مدیران خصولتی قدرت رقابت را از بخش خصوصی گرفته است. ...

پرونده جدید قاچاق خودرو توسط نمایندگیهای رسمی+جدول

پرونده جدید قاچاق خودرو توسط نمایندگیهای رسمی+جدول

به گزارش جهان نیوز، روز گذشته فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف باند قاچاق خودرو در این استان خبر داد. ملکی رییس پلیس هرمزگان با اعلام خبر کشف و توقیف 424دستگاه خودروی خارجی لوکس در مبادی رسمی اظهار داشت: ابعاد فعالیت این باند سازمان یافته بسیار گسترده بوده و به ...

آیا تک نرخی شدن ارز تاثیری بر قیمت کالاهای اساسی ندارد؟

دولت برای کاهش التهابات اخیر بازار ارز تصمیم به تک نرخی کردن دلار گرفت. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعد از اعلام این خبر گفت که هیچ افزایش قیمتی در حوزه دارو و کالاهای اساسی نخواهیم داشت. پرسشی که مطرح می شود این است که آیا واقعاً این تک نرخی کردن قیمت دل ...

جزییات نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای چگونگی ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک را اعلام کرد.

تاریخی برای فیلتر تلگرام اعلام نشده است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: نه تنها هنوز تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است، بلکه تاریخی هم برای آن اعلام نشده است.

بهاره رهنما: سیروان خسروی داره جلب توجه می کنه!

بهاره رهنما به صحبت های سیروان خسروی که نوشته بود «مشمئزکننده تر از وضعیت اسفناک کشور، پست های انتقادی سلبریتی هایی است که سال گذشته، همین موقع در حال یارگیری بنفش بودند» پاسخ داد. ...

بیانیه ۴۳ تن از وزرا و معاونان دولت نهم و دهم در انتقاد از احمدی نژاد

جمعی از وزرا و معاونان رئیس دولت های نهم و دهم، با انتشار بیانیه ای، ضمن دعوت از محمود احمدی نژاد برای بازگشت به آرمان های امام و انقلاب، از برخی رفتارهای اخیر وی انتقاد کردند. ...

شرکت نفتی اسار هند 500 میلیون یورو به ایران بدهکار است

رویترز اعلام کرد: به رغم پرداخت 2 میلیارد یورو هنوز شرکت نفتی اسار هند 500 میلیون یورو به ایران بدهکار است.

تولید و عرضه خودروهای جدید, حداقل ۵۰ درصد از ذخیره سازی داخلی

تولید و عرضه خودرو های جدید با حداقل ۵۰ درصد داخلی سازی

گروه اجرایی سایبری گفت: از سایپا صنعت خودرو در راستای سیاست های اعلام شده توسط وزیر صنعت و معدن و تجارت در تمام قراردادهای جدید با شرکای تجاری ساخت داخل حداقل 50 درصد قطعات در زمان شروع تولید این محصولات به عنوان یک اصل اساسی ، مردم. به گزارش سایپا نیوز. مهندس اینجا جمهور از خودرو سایپا در پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت خودرو گفت: کشور ایران به دلیل امکان خاص همواره یکی از کشورهای جذاب برای سرمایه گذاری می آیند در منطقه استراتژیک، دسترسی به بازاری بزرگ و هزینه های پایین انرژی، دیگر عواملی هستند که علاوه بر نیروی کار متخصص، ماهر و اقتصادی در ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری در ایران نقش ایفا می کند. مدیرعامل گروه خودروسازی ساییا تصریح کرد: ارزش فروش صنعت خودرو در جهان بیش از 3 هزار میلیارد دلار بوده که معادل 4 درصد کل GDP جهان است، بر این اساس اگر صنعت خودرو را به عنوان یک کشور در نظر بگیریم پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا به حساب می‌آید و زنجیره تامین و صنعت قطعه سازی به عنوان محرک اصلی و بازوی پر توان خودرو سازی نقشی ویژه در اقتصاد جهان و کشورهای صاحب این صنعت ایفا می کند. وی افزود: جایگاه صنعت قطعه‌سازی همواره در صنعت خودروی جهان رو به رشد بوده است، به طوری که در سال 2015، سهم تامین‌کنندگان از ارزش افزوده خودرو، به 82 درصد رسیده است وروندهای جهانی نشان می دهد خودروسازان در سال های اخیر در حال خارج شدن از مالکیت بخش قطعه سازی هستند. جهرودی گفت: این روندها نشان می دهند، تامین‌کنندگان سهم بسیار بالایی را در بخش تزئینات داخلی و خارجی، ساخت قطعات الکتریکی و قطعات High-tech بر عهده گرفته‌اند وهمچنین در سال های اخیر قطعه سازان به حوزه طراحی و تولید مجموعه های استراتژیک همانند موتور و گیربکس نیز وارد شده اند. علاوه بر آن قطعه‌سازان سهم خود در هزینه‌های تحقیق، توسعه و نوآوری را نیز افزایش داده‌اند. وی تاکید کرد: در سال 2007، قطعه‌سازان در حدود 33 درصد از هزینه‌های تحقیق و توسعه صنعت خودرو را به خود اختصاص داده بودند و این رقم درحال حاضر به 50 درصد افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در سال 2020؛ این سهم به 67 درصد برسد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص عوامل کلیدی موفقیت تامین‌کنندگان جهانی گفت: قطعه‌سازان برای موفقیت، همانند خودروسازان در بازارهای جهانی حضور پیدا کردند و با به کارگیری فناوری‌های نوین و تخصص‌گرایی، دامنه فعالیت‌های خود را گسترش داده و تولید خود را اقتصادی‌تر کرده‌اند و همچنین توانایی مالی خود را افزایش داده و توانسته‌اند به سطح مطلوب‌تری از چابکی در لجستیک دست یابند و تمامی این موارد موجب ارتباط قوی و بسیار مناسب تامین‌کنندگان با خودروسازان شده است. وی افزود: اگر به صنعت خودرو در ایران نگاهی اجمالی بیاندازیم، صنعت قطعه‌سازی و زنجیره تامین همواره همپای خودروسازی در حال حرکت بوده است و در دهه 90 میلادی، افزایش خودکفایی، تقویت و توسعه زنجیره تامین داخلی در دستور کار صنعت خودروی ایران قرار گرفته است. جهرودی در ادامه گفت: استفاده از سیستم‌های نوین مدیریتی، ظرفیت‌سازی و افزایش تیراژ تولید و همچنین مدیریت قیمت تمام شده گام‌های بعدی برای توسعه زنجیره تامین داخل کشور بوده است و در دهه اخیر نیز، توسعه طراحی و مهندسی در زنجیره تامین مورد توجه قرار گرفته و با بازنگری در ساختار و تدوین رویه‌های طراحی و آدیت، به سمت جهانی شدن با نگاه منطقه ای در حال حرکت است. وی افزود: زنجیره تامین و صنعت قطعه‌سازی ایران برای پیمودن این مسیر و دستیابی به اهداف تعیین شده، همیشه در تلاش و تکاپو بوده است و در این راه همکاری‌های مناسبی را نیز با قطعه‌سازان و شرکت‌های تامین‌کننده رده یک و معتبر جهانی داشته است و در حال حاضر، بیش از 1200 شرکت قطعه‌ساز در زنجیره تامین داخل کشور در حال فعالیت هستند و بیش از 500 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار می‌باشند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: فروش این صنعت در سال گذشته در داخل کشور بالغ بر 8 میلیارد دلار بوده است و صنعت قطعه‌سازی ایران، با وجود بازار مناسب در داخل و منطقه و همچنین پتانسیل تولید بیش از 1 میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در سال، فرصت مناسبی را برای حضور قطعه‌سازان جهانی نیز فراهم کرده است. وی افزود: طی سالیان گذشته تجارب ارزنده‌ای برای تولید انبوه , با کیفیت و قیمت رقابتی در این صنعت حاصل شده است، که در نتیجه آن مهندسین ، تکنیسین ها و کارگران ماهر و متخصص در این حوزه پرورش یافته‌اند و امروز صنعت قطعه سازی ایران می‌تواند از تجربیات موفق خود در همکاری‌های تجاری با قطعه‌سازان جهانی بهره‌مند شده و یک رابطه برد-برد با آنها داشته باشد ،کما اینکه برای بسیاری از قطعه سازان این اتفاق رخ داده است. جهرودی گفت: گروه سایپا توانسته است در سال 2011 تعداد 803 هزار دستگاه خودرو تولید کند که بیشترین تولید یک خودروساز در کشور ایران است و در این راستا توانسته‌ایم تولید روزانه خود را در سال جاری به 3200 دستگاه افزایش دهیم. همچنین قصد داریم در سال آتی فراتر از گذشته عمل کرده و رکورد قبلی تولید خودرو در کشور را بهبود بخشیم. وی افزود: گروه خودروسازی سایپا توانسته است گام‌های اثربخشی در توسعه محصول خود بردارد و امسال محصول اقتصادی، ایمن و با کیفیت کوئیک را به بازار عرضه کردیم که مورد توجه مشتریان قرار گرفته و در این محصول از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و نیازمندی‌های مشتریان در آن مورد توجه خواهد بود. مدیرعامل گروه سایپا گفت: سعی کردیم تصویر متفاوتی از یک خودروی ارزان قیمت، با تکنولوژی روز، با کیفیت رقابتی و استایل نوین ارائه دهیم و گروه سایپا همواره در راستای تعهدات خود, توجه ویژه‌ای را به حوزه بازار و مشتری مداری داشته است. وی تاکید کرد: در این راستا محصولات متنوعی را از نظر ابعادی و قیمتی به بازار عرضه کرده‌ایم تا ضمن جلب رضایت مشتریان, سهم بازار خود را نیز توسعه دهیم و این روند در گروه سایپا ادامه‌دار خواهد بود و هدف ما از توسعه سبد محصولات، پوشش نیاز اقشار مختلف جامعه بوده، تا از این طریق بتوانیم وظیفه خود را در قبال مردم عزیزمان ایفا کنیم. همچنین با طرح‌های مختلف فروش، سعی کردیم رضایتمندی مشتریان را نسبت به گروه سایپا افزایش دهیم و این امر باعث استقبال مشتریان از محصولات گروه سایپا و رشد قابل توجه شاخص‌های فروش شده است. جهرودی گفت: همانگونه که اشاره شد با ارائه طرح‌های جدید و منطبق با نیازهای مشتریان استقبال چشمگیری از محصولات را داشتیم که باعث رشد 63 درصدی فروش شده است و گروه سایپا با رشد 6.5 درصدی در سهم بازار تعدادی و 5.3 درصدی در سهم بازار ارزشی بیشترین رشد را در صنعت خودروی کشور تجربه کرده است. وی گفت: برنامه‌های جامع و کاملی را برای سال‌های آتی در نظر گرفته‌ایم که در آن استفاده از پتانسیل‌های بالای گروه خودرو سازی سایپا و همچنین استفاده از پتانسیل های موجود جهانی که آمادگی کار و سرمایه گذاری های مشترک را دارند ودر تمام سطوح تولید مشترک با نگاه به داخلی سازی قطعات و همچنین انتقال دانش و تکنولوژی را در دستور کار خود خواهیم داشت. مدیرعامل گروه سایپا گفت: برنامه محصول گروه برای تولید سالیانه یک میلیون دستگاه از سال 1400 تدوین شده و گروه سایپا پتانسیل افزایش ظرفیت و تولید سالیانه به 1.5 میلیون دستگاه را تا سال 1404 فراهم خواهدکرد. وی گفت: گروه سایپا بنا دارد با طراحی یک مگاپلتفرم اختصاصی در هر سال یک محصول جدید بومی را به بازار ارائه نماید چراکه باور گروه سایپا در حوزه محصولات، دستیابی به 3 اصل اقتصادی بودن، ایمنی و کیفیت خواهد بود و این هدف را با سخت کوشی، خلاقیت و نوآوری و با کمک سایر بازیگران صنعت خودرو چه در داخل و یا خارج از کشور به سرانجام می‌رساند. جهرودی تصریح کرد: محصولات آینده سایپا با هدف عرضه در بازارهای جهانی طراحی خواهند شد و در اولین گام، این محصولات را به بازارهای منطقه ای صادر خواهیم کرد ودر آینده گروه سایپا قصد دارد نزدیک به 60 درصد ازمحصولات را از طریق برند سایپا و 40 درصد را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای برتر خارجی انجام دهد. وی گفت: همچنین در راستای افزایش همکاری‌های تجاری خود با شرکای خارجی، بنا داریم در سال آتی، محصول جدیدی با همکاری شرکت رنو تولید و به بازار عرضه کنیم که امروز در حال شروع مذاکرات اولیه آن هستیم که محصولی با کیفیت و ارزان قیمت خواهد بود تا بتوانیم از طریق ارائه آن و در راستای مسئولیت اجتماعی گروه سایپا، نیاز تمامی اقشار جامعه را پاسخگو باشیم. مدیرعامل گروه سایپا گفت: همانطور که مستحضرید شرکت سایپا سیتروئن فعالیت خود را حدود یکسال است آغاز کرده است و این شرکت مشترک، در زمینه توسعه محصول، برنامه‌ریزی خرید، مهندسی، فروش، خدمات پس از فروش با رویکرد متفاوت و مطابق با استانداردهای جهانی فعالیت می کند و راه اندازی خطوط تولید موتور و قطعات اصلی از جمله دستاوردهای این شرکت مشترک برای صنعت خودرو کشور می‌باشد. همچنین 30 درصد از کل تولیدات شرکت سایپا سیتروئن را صادر خواهد شد. وی گفت: در ابتدای این همکاری تولید سه محصول روز دنیا در دستور کار قرار گرفته است و در سال 2018 دو محصول جدید C3 و C3-XR را که از موفق‌ترین محصولات شرکت سیتروئن هستند، به بازار ارائه خواهد شد و از شبکه تخصصی فروش و خدمات پس از فروش مطابق با استانداردهای سیتروئن و سایپا برای ارائه خدمات متمایز به مشتریان، بهره خواهیم برد. جهرودی تصریح کرد: سیاست گروه خودروسازی سایپا در حوزه زنجیره تامین، حمایت از صنعت قطعه‌سازی و همچنین ایجاد یک رابطه بسیار مستحکم و در هم تنیده میان گروه سایپا و قطعه‌سازان است و گروه خودروسازی سایپا، دارای قطعه‌سازانی تحت مالکیت خود می باشد که به تولید بخشی از قطعات مورد نیاز این گروه می پردازند. وی افزود: مدیریت زنجیره تامین حاصل تجربه حضور در بخش قطعه‌سازی است و در 30 سال اخیر، حرکت قطعه‌سازان جهانی به سمت ایجاد نظام رده‌بندی بوده است. به این مفهوم که خودروسازان با تامین‌کننده‌های رده یک، در تعامل بوده و شرکت‌های رده دو و سه از طریق شرکت‌های رده یک با خودروسازان در ارتباط بوده‌اند که این امر موجب مدیریت بهینه زنجیره تامین شده است. مدیرعامل گروه سایپا خاطر نشان کرد: روندهای جهانی، نشان دهنده انتقال برخی از مسئولیت‌های خودروسازان در حوزه مدیریت زنجیره تامین به شرکت‌های تامین‌کننده رده یک می‌باشد و بر این اساس تمرکز خودروسازان بر یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، برندسازی، فروش و خدمات پس از فروش بوده است. وی افزود: تامین‌کنندگان رده یک نیز با افزایش نقش خود در صنعت خودرو، مسئولیت مجموعه‌سازی، تحقیق و توسعه و مدیریت زنجیره تامین شرکت‌های رده پایین را به عهده گرفته‌اند. جهرودی به تحول عظیم در صنعت خودرو که با راهبری، مدیریت و حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با رهنمود رئیس جمهور در حال شکل گیری است اشاره کرد و گفت: در این برنامه گروه خودرو سازی سایپا نقش ویژه ای ایفا خواهد کرد. وی تصریح کرد: در برنامه جامع نوسازی ناوگان خودروهای سنگین که بزرگترین تحول صنعت خودرو در سال های اخیر می باشد، سهم قابل ملاحظه ای در تولید این محصولات خواهیم داشت و انجام این مهم می تواند نقش موثری در کاهش آلودگی هوا به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات جامعه امروز داشته باشد. مضاف بر اینکه فرصت بسیار شایسته ای در جهت رشد و ارتقای صنعت قطعه سازی در بخش ماشین های سنگین و خودروهای تجاری خواهد بود. مدیرعامل گروه سایپا افزود: جهت حمایت عملی از صنعت قطعه سازی کشور مطابق با روندهای جهانی، در نظر داریم نقش خود را در قطعه‌سازی کاهش داده و آن را به متخصصان این حوزه واگذار کنیم. بر این اساس استراتژی ما، واگذاری سهام قطعه‌سازان تحت مالکیت خود به بخش خصوصی بصورت تدریجی و طی سال‌های آتی خواهد بود.